Dwa Złote Orły dla Ergo Hestii!

Raport Roczny Grupy Ergo Hestia za rok 2002, zatytułowany „Los i przeznaczenie”, zdobył aż dwie statuetki na Ogólnopolskim Festiwalu Reklamy Złote Orły 2003. Raport wygrał w kategorii „Design-Wizerunek Firmy”. Jest także laureatem prestiżowej nagrody specjalnej, przyznawanej corocznie przez ministra kultury, za „świadome, celowe i twórcze wykorzystanie sztuki w reklamie tworzące nową wartość artystyczną”.

Raport Roczny 2002 Grupy Ergo Hestia różni się w swoim artystycznym kształcie od wydawnictw wcześniejszych. Wydany w Europejskim Roku Osób Niepełnosprawnych 2003 nawiązuje do tej okoliczności, prezentując twórczość uznanych niepełnosprawnych artystów. Motywem dominującym w prezentacji graficznej raportu jest sześcian, kostka do gry – symbol przeznaczenia i szczęścia. Kostka to tworzywo prezentowanej w raporcie instalacji pt. „Alea iacta est” Stanisława Dróżdża. W drugiej części opublikowano natomiast wiersze Janusza Szubera – również w tłumaczeniu na pismo Braille’a, którego podstawą jest sześciopunktowy układ kostki.

Wręczenie Złotych Orłów odbyło się w piątek 12 grudnia w Warszawie. Konkurs istnieje od 1998 roku, a jego podstawowym celem jest promocja polskiej reklamy i jej twórców. Jak deklarują twórcy festiwalu, ma on w taki sposób stymulować rozwój reklamy, by „w naturalny sposób skłaniała się ona ku jak najwyższemu poziomowi artystycznemu, a jej najbardziej wartościowe przejawy traktowane były jako dzieła sztuki”.

W składzie jury Festiwalu Reklamy Złote Orły 2003 znaleźli się: Jure Apih – dyrektor Festiwalu Golden Drum w Portoroż, Paweł Borowski – dyrektor kreatywny Ad Fabrika FCB, Artur Burchacki – kierownik Redakcji Oprawy i Promocji Programu 1 TVP S.A., Piotr Kowalczyk – dyrektor kreatywny Scholz & Friends Warszawa, Paulina Król – dyrektor marketingu Wprost, Tomasz Lachowski – dyrektor artystyczny Definition Design, Paweł Niziński – dyrektor kreatywny Upstairs Young & Rubicam, Jerzy Porębski – profesor wydziału wzornictwa ASP, Leszek Stafiej – dyrektor kreacyjny Stafiej i Partnerzy, Iwo Zaniewski – dyrektor kreatywny PZL.

Tegoroczne nagrody to nie pierwsze statuetki Złotych Orłów przyznane Grupie Ergo Hestia. Hestia otrzymała tę nagrodę już w 2001 r. za raport roczny oraz w 1998 r. za ulotki produktowe.

Źródło: Głos Wybrzeża

Author: jaszewski

Share This Post On

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *