Lotos bliżej południa

Rafineria Czechowice będzie produkowała i sprzedawała oleje i smary pod marką LOTOS. Umowy o produkcji i sprzedaży podpisano we wtorek w Gdańsku. Jej sygnatariuszami jest Grupa Lotos SA, Rafineria Czechowice SA i Lotos Oil SA.

– Podpisanie porozumienia jest ważnym krokiem na drodze do konsolidacji Grupy Lotos, którą budujemy wraz z rafineriami w Czechowice, Jasło i Glimar w Grlicach – podkreśla Paweł Olechnowicz, prezes zarządu Grupy Lotos SA. – Jestem przekonany, że jest to wstęp do ścisłej współpracy między naszymi firmami. W najbliższym czasie czeka nas usprawnienie systemu komunikacji, logistyki oraz współpracy handlowej. Konsolidacja z rafineriami południowymi przyniesie pozytywny efekt synergii w postaci lepszych wyników finansowych dla wszystkich podmiotów Grupy Lotos. Jestem przekonany, że jest to możliwe.

Na mocy porozumienia Rafineria Czechowice będzie mogła produkować środki smarne wg technologii i na bazie surowców GL SA, niezależnie będzie też wciąż mogła wykorzystywać swoje technologie.

– Wierzę, że podpisanie umowy i wynikająca z nich współpraca handlowa przyniosą korzyści zarówno Grupie Lotos SA, jak i Rafinerii Czechowice jeszcze w tym roku. Witam Rafinerię Czechowice w Grupie Lotos! – mówił zdecydowanie Olechnowicz.

Zamówienia na środki smarne będą pochodzić z Lotos Oil, która to spółka będzie pełniła rolę koordynatora polityki w obszarze środków smarnych dla całej grupy kapitałowej GL SA.

RC zyskała również prawo do korzystania i produkcji olejów pod marką „LOTOS”.

– Widzimy bardzo duże możliwości wykorzystania specyfiki produktów, które wytwarzają Czechowice. Mam tu na myśli smary oraz grupy pewnych olejów. Nie do przecenienia jest bliskość rynku o istotnym potencjale – podsumowuje Krzysztof Czyż, prezes zarządu spółki Lotos Oil.

Oferta produkowana obydwu producentów jest komplementarna. LOTOS jest liderem w olejach silnikowych, natomiast Rafineria Czechowice posiada silną pozycję w olejach przemysłowych – mamy do czynienia z klasyczną synergią.

– W naszej historii więcej jest technologicznych perełek, oleje dla wojska do czołgów, smary do rakiet kosmicznych. Przykładów jest naprawdę wiele. Ale teraz chcemy się skupić na teraźniejszości i przyszłości. Ta zaś związana jest z konsolidacją w Grupie Lotos. Rafinerie południowe zyskują lidera grupy, partnera i zarazem właściciela i w takiej grupie możliwe jest skonsolidowanie działań poprzez współprace różnych obszarów aktywności – uważa Henryk Malesa, prezes zarządu Rafinerii Czechowice S.A.

Analitycy rynku paliwowego oceniają, że w ubiegłym roku sprzedano w Polsce około 210 tys. ton olejów smarowych różnych typów. Według ostrożnych szacunków oleje silnikowe stanowiły 48 proc. ogółu sprzedanych olejów. Najbardziej znaną marką na polskim rynku pozostaje gdański LOTOS z ponad 30 procentowym udziałem w rynku. Według badań przeprowadzonych przez BPS Consultants Group, wskaźnik znajomości tej marki wynosi 63 proc., wspomagana zaś sięga aż 84 proc.

Źródło: Głos Wybrzeża

Author: Jaszewski

Share This Post On

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *