Budowę czterech kolejnych kontenerowców zakontraktowała Stocznia Gdynia S.A. W najbliższych dniach zaplanowano podpisanie kontraktu na kolejne dwa kontenerowce.
Dwa z zakontraktowanych już statków zamówił „Passat Schiffhrtsgessellschaft MBH Ltd.”, pozostałe – „John Peter Wulff Schiffhrtsgessellschaft MBH & Co.KG”. Armator niemiecki ma w najbliższych dniach podpisać również kontrakt na kolejne dwa statki z tej samej serii.
Gotowe kontenerowce trafią do armatorów za 2 i za 3 lata. Każdy z nich będzie mógł przewieźć jednorazowo 2700 kontenerów 20-stopowych. 1200 z nich w pięciu ładowniach, a pozostałe 1500 – na pokładzie. Jednostki te mogą osiągać prędkość 22 węzłów i mają nośność 39100 DWT. Serię tych statków zaprojektowano w biurze projektowym gdyńskiej stoczni, a generalnym projektantem jest inż. Wojciech Żychski. Kontenerowce te cieszą się dużym uznaniem u armatorów, którzy podkreślali to niejeden raz podczas chrztów kolejnych jednostek.
Stocznia Gdynia powoli wydobywa się z kłopotów. Do końca roku pracownicy mają mieć wyrównane wszystkie zaległe pensje (już teraz bieżące wypłaty otrzymują co miesiąc), a zaległości były przecież kilkumiesięczne. Firma po zastoju na powrót pracuje na trzy zmiany. Od 3 miesięcy realizowany jest plan restrukturyzacji, którego jednym założeń jest właśnie skoncentrowanie się na pozyskiwaniu tych kontraktów, które stanowią kontynuację wcześniej budowanych serii statków. W najbliższych latach stocznia Gdynia nie musi się obawiać braku pracy (jeśli nie będzie problemów z finansowaniem), ponieważ posiada kontrakty na budowę 40 statków wartych ponad 1,5 mld USD. Wartość ostatniego kontraktu wynosi 200 mln USD.
Źródło: Głos Wybrzeża