Jak znaleźć dostawcę ceramiki reklamowej? O czym pamiętać?

Rokrocznie zwiększa się zapotrzebowanie firm na materiały reklamowe. Nawet małe przedsiębiorstwa decydują się wspierać swój przekaz marketingowy drobnymi upominkami, wręczanymi podczas bezpośrednich kontaktów z klientami oraz w formie wysyłkowej. A że popyt napędza podaż, to nie jest zaskakującym, że pojawiło się wiele firm oferujących usługi nadruku na różnego rodzaju gadżetach. Każda z nich reklamuje się jako najlepsza – skąd więc mieć pewność, że wybierzemy solidnego kontrahenta? Sprawdź, na co zwrócić uwagę, przed nawiązaniem współpracy z dostawcą ceramiki reklamowej.

 

Wiele technik zdobienia do wyboru

Sprawdź, co oferuje dana firma. Jeśli w propozycjach jest niewiele technik i wszystkie wizualizacje wyglądają niemal identycznie – lepiej szukaj dalej. Poszczególne typy kontrahentów czy różne wydarzenia, wymagają często odmiennego podejścia do reklamy. Wybierz więc drukarnię, która wykorzystuje zróżnicowane technologie, abyś miał z czego wybierać – jeśli nie dziś, to w przyszłości.

 

Nieodległy termin realizacji zamówienia

W idealnym świecie planujemy zakup gadżetów reklamowych z solidnym wyprzedzeniem. Jaka jest rzeczywistość – wszyscy wiemy. Niejednokrotnie przyszło nam się ścigać z czasem, by zdążyć na targi czy święta. Dlatego też na wstępie dopytaj o terminy realizacji zamówień – te realne, nie te deklarowane. Szczególnie zwracaj na to uwagę w przypadku podejrzanie tanich ofert – może się okazać, że paleta pojedzie do nas z Chin i dotrze za kilka miesięcy.

 

Minimum logistyczne – ważne dla mniejszych zamówień

Zwłaszcza małe firmy muszą liczyć się z ograniczonym budżetem na reklamę. Świetnie dysponować tysiącem kubków, ale może się okazać, że na stoisko w ramach lokalnego eventu wystarczy nam 50 i na więcej po prostu nie mamy pieniędzy. Zweryfikuj więc minima logistyczne firm, których oferta ci odpowiada – jedne wymagają dziesiątek lub setek egzemplarzy, inne wykonują nawet projekty od jednej sztuki.

 

Doradztwo, ale bez nacisku

Wyczuj, w jakim stylu rozmawia przypisany do ciebie handlowiec. Bardzo cenna jest współpraca z firmami wykazującymi inicjatywę, próbującymi dać coś od siebie i razem z klientem znaleźć optymalne rozwiązanie. Oczywiście przesada nie jest wskazana i próba nachalnego przeforsowania własnej wizji przez sprzedawcę powinna się zakończyć rozstaniem z drukarnią, którą reprezentuje.

 

Specjaliści w swoim fachu

Poświęć chwilę na sprawdzenie oferty firmy. Jeśli możesz kupić długopisy, notesy, sprzęt elektroniczny, zabawki, ubrania i artykuły motoryzacyjne – to możesz mieć pewność, że wszystkie te produkty pochodzą od podwykonawców, a zatem nie masz żadnej gwarancji ich jakości. Jeśli chcesz kupić ceramikę reklamową, wybierz drukarnię, która w takich właśnie realizacjach się specjalizuje.

 

Opinie i recenzje klientów

Żadna firma nie funkcjonuje w rynkowej próżni – z usług drukarni, którą jesteś zainteresowany, korzystało już wcześniej wielu podmiotów. Sprawdź ich opinie i oceny (ale nie te, którymi chwali się firma, ale te ogólnodostępne, np. w wizytówce Google). Jeżeli recenzji nigdzie nie można znaleźć – już sam ten fakt powinien być lampką ostrzegawczą – w końcu jeśli ktoś robi coś dobrze, to chce się tym chwalić.

 

Poprzednie realizacje do wglądu

Z poprzednim punktem związana jest możliwość przejrzenia poprzednich realizacji, czyli kubków, filiżanek czy szklanek wykonanych dla innych firm. Dobra drukarnia na pewno będzie miała na stronie zakładkę z poprzednimi projektami (tak jak tutaj: https://ceramika-reklamowa.com.pl/realizacje/). Dzięki temu sprawdzisz, jak wyglądają realnie oferowane rozwiązania. Jeśli firma się nimi nie chwali – odpuść sobie, bo prawdopodobnie nie ma czym.

 

Cena – ostateczne kryterium wyboru

Na cenę również zwracamy uwagę, ale powinna ona stanowić kryterium, którym się kierujemy, kiedy wszystkie inne zmienne wypadają prawidłowo. Spośród dwóch równie dobrych firm wybieramy oczywiście tę tańszą. Nie jest natomiast wskazane wybieranie najpierw najtańszej opcji a potem decydowanie się na drukarnię będącą mniejszym złem.

 

Być może weryfikacja wszystkich wskazanych zmiennych wydaje się problematyczna. Ale jeszcze bardziej problematyczne jest mierzenie się z konsekwencjami powierzenia wykonania ceramiki reklamowej nierzetelnej firmie. Opóźnienia w dostawie, niska jakość nadruku i samego naczynia, wreszcie za wysokie ceny czy nietrafione porady – wszystko to oznacza dla nas stratę pieniędzy, czasu i nerwów. Lepiej więc sprawdzić, z kim masz do czynienia, zanim złożysz pierwsze zamówienie.

Author: jaszewski

Share This Post On

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *