Nordea ma 3,5 miliona internetowych klientów

W pierwszym półroczu 2003 roku odsetek osób korzystających z systemu bankowości elektronicznej Grupy Nordea wzrósł o 7 proc. – tym samym liczba internetowych klientów Nordea przekroczyła 3,5 miliona. Do końca 2003 roku Grupa Nordea planuje zdobyć kolejne 200 tysięcy elektronicznych klientów.

– Klienci banku Nordea płacą 41 proc. swoich rachunków używając Internetu – mówi Bo Harald, dyrektor bankowości elektronicznej Grupy Nordea. Jestem przekonany, że liczba osób płacących swoje rachunki przez Internet będzie rosła, ponieważ jest to niezwykle wygodny i bezpiczny sposób regulowania zobowiązań.

Biorąc pod uwagę liczbę płatności dokonywanych za pomocą Internetu, system Nordea jest najczęściej używanym systemem bankowości elektronicznej na świecie. W pierwszej połowie 2003 roku klienci logowali się do serwisu Nordea 62,1 miliona razy i wykonali 71 milionów płatności za pomocą Internetu. W czerwcu 2003 4oku klienci banku Nordea dokonali 12,6 miliona płatności za pomocą Internetu. W czerwcu 2003 roku klienci banku Nordea dokonali 12,6 miliona płatności online, co jest największą jak do tej pory liczbą miesięcznych operacji wykonanych za pomocą Internetu w historii banku Nordea. Największy wzrost liczby płatności dokonywanych za pomocą Internetu odnotowano w Norwegii (28 proc.), a największy wzrost liczby logowań do serwisu internetowego Nordea miał miejsce w Szwecji (37 proc.).

W krajach skandynawskich najwięcej elektronicznych klientów bank Nordea ma w Szwecji – prawie 1,5 miliona. Drugie miejsce zajmuje Finlandia z liczbą 1,2 miliona elektronicznych klientów, a trzecie Dania – prawie pół miliona. W Norwegii bank Nordea posiada 256 tysięcy klientów korzystających z bankowości elektronicznej.

W Polsce Grupa Nordea jest reprezentowana przez Nordea Bank Polska SA. Z bankowości elektronicznej Nordea – wyróżnionej w tym roku Medalem Europejskim przyznawanym przez Business Centre Club i Urząd Komitetu Integracji Europejskiej – korzysta w naszym kraju nieco ponad 17 800 klientów banku.

Nordea Bank Polska posiada specjalną ofertę elektroniczną dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz dla osób prowadzących działalność gospodarczą – pakiet eFirma. Rachunek eFirma można otworzyć przez Internet lub w oddziale banku. Dzięki niemu klient ma dostęp do konta przez: stronę internetową http://www.nordeabank.pl, infolinię operacyjną 0 801 357 357, oddział bankowy, SMS – po ustawieniu zakresu powiadomień po zalogowaniu się do systemu lub WAP – https://wap.nordeasolo.pl. Posiadacz eFirmy otrzymuje bezpłatną kartę Visa Electron. Bezpłatne są również wyplaty kartą w bankomatach Nordea Banku i BZ WBK. Właściciel rachunku eFirma może też skorzystać z oferty leasingowej.

Rachunek eFirma został uznany przez „Dobrą Firmę” – dodatek „Rzeczpospolitej” dla małych i średnich przedsiębiorstw – za jeden z trzech najkorzystniejszych rachunków firmowych.

Autorzy raportu docenili niskie koszty przelewów telefonicznych oraz wykonywanych przez Internet. Za przelew dokonany przez użyciu tych nowoczesnych i wygodnych kanałów klienci Nordea płacą zaledwie 60 groszy. Dodatkową zaletą rachunku eFirma jest możliwość dokonywania transakcji gotówkowych w tradycyjnym oddziale. Rachunek eFirma wyróżnia się także korzystnie w zestawieniu miesięcznych kosztów prowadzenia konta. Prowadzenie rachunku kosztuje tylko 9 zł.

Strona www Nordea – http://www.nordeabank.pl

Źródło: Głos Wybrzeża

Author: jaszewski

Share This Post On

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *